Pressure cookerbijeenkomst Gezonde Kidsmarketing
Met het Innovatielab worden publieke en private partijen, studenten, kinderen en ouders bewust gemaakt van een gezonde omgeving en wordt een positieve beweging voor een gezonde omgeving in gang gezet.
Op 6 februari 2018 hebben ruim 50 studenten deelgenomen aan het Innovatielab (andere naam voor pressure cookerbijeenkomst red.) Gezonde Kidsmarketing in het NEC-station in Nijmegen. De studenten gingen aan de slag met vraagstukken afkomstig van AH XL, Heinz, Food for Care en de gemeente Nijmegen. In hun oplossingen maakten de studenten gebruik van commerciële marketingtechnieken om kinderen te verleiden tot gezond gedrag. Gedurende het Innovatielab konden de studenten advies krijgen van experts en hun vragen en ideeën voorleggen aan een panel van basisschoolleerlingen. Het resultaat: vijf winnende ideeën voor gezondere (Nijmeegse) kinderen en een positieve beweging voor een gezonde omgeving. De winnende ideeën willen AH XL, Heinz, de gemeente Nijmegen en Food for Care in praktijk brengen. iresearch organiseerde het Innovatielab samen met Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen.