kop-klein
kop-kleiner
kop-kleinst
naam
kop_website

Pressure cookerbijeenkomst Gezonde Kidsmarketing

Met het Innovatielab worden publieke en private partijen, studenten, kinderen en ouders bewust gemaakt van een gezonde omgeving en wordt een positieve beweging voor een gezonde omgeving in gang gezet.

 

Op 6 februari 2018 hebben ruim 50 studenten deelgenomen aan het Innovatielab (andere naam voor pressure cookerbijeenkomst red.) Gezonde Kidsmarketing in het NEC-station in Nijmegen. De studenten gingen aan de slag met vraagstukken afkomstig van AH XL, Heinz, Food for Care en de gemeente Nijmegen. In hun oplossingen maakten de studenten gebruik van commerciële marketingtechnieken om kinderen te verleiden tot gezond gedrag. Gedurende het Innovatielab konden de studenten advies krijgen van experts en hun vragen en ideeën voorleggen aan een panel van basisschoolleerlingen. Het resultaat: vijf winnende ideeën voor gezondere (Nijmeegse) kinderen en een positieve beweging voor een gezonde omgeving. De winnende ideeën willen AH XL, Heinz, de gemeente Nijmegen en Food for Care in praktijk brengen. iresearch organiseerde het Innovatielab samen met Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen.

 

Aanvragers

iresearch

 

Doel

Met het Innovatielab worden publieke en private partijen, studenten, kinderen en ouders bewust gemaakt van een gezonde omgeving en wordt een positieve beweging voor een gezonde omgeving in gang gezet.


Startdatum/ looptijd

November 2017 – maart 2018


Subsidiebedrag
€ 7.500,– 

 

Follow up

GGD Gelderland-Zuid heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen om in contact te blijven met de betrokken organisatie en eventueel ondersteuning te bieden. Het Innovatielab heeft vooral gezorgd voor bewustwording bij de verschillende organisaties en daarmee een beweging op gang gebracht met meer aandacht voor de gezondheid van kinderen. Van de volgende ontwikkelingen zijn wij op de hoogte. Food for care heeft het bereidingsproces opgesteld voor kinderen en ouders om bij te kijken. AH XL is meer betrokken bij de wijk en de scholen in de wijk op het gebied van gezonde voeding. Bij Heinz is het winnende team van het innovatielab langs geweest. Heinz is zelf begonnen met workshops organiseren voor kinderen over voeding. De gemeente Nijmegen is in de speeltuinen druk met het doorvoeren van de gezonde kantine. Voor NMHC Hockey was geen plek meer bij het innovatielab, maar op eigen initiatief hebben zij ook stappen gezet richting een gezonde kantine. NEC, als host-organisatie, heeft hun eigen catering voor kinderactiviteiten onder de loep genomen.

 

Meer informatie

Op de website van iresearch staat een terugblik op het innovatielab, o.a. met filmpje van de dag, foto’s en een persbericht.

SPIG-Nijmegen | Stichting Preventie en Innovatie Gezondheidszorg | ’t Meertje 10 | 6522 KR Nijmegen
 | E-mail: info@spig-nijmegen.nl | KVK nr. 41055077